אתר לשעת חרום
    מידע לשעת חירום
    דלג על מידע לשעת חירום

    מידע לשעת חירום

    מנהל: משה אלקנה

    מוקד 24/7: 04-6520100

    טלפון מזכירות: 04-6520086

    פקס: 04-6520085

    צור קשר מחלקת ביטחון: לחץ כאן

    שעות פעילות: 8:00-16:00

    השירות הפסיכולוגי

    ייעוץ, תמיכה והדרכה לתושבי המועצה בקשיים רגשיים ונפשיים, ולבעלי תפקידים
    22/01/2017

    1. ייעוץ, תמיכה והדרכה לתושבי המועצה בקשיים רגשיים ונפשיים הנובעים מהמצב.

    2. ייעוץ לגורמי המועצה ולבעלי תפקידים ביישובים בנושא התנהגות אוכלוסייה, תוך התייחסות לאספקטים הפסיכולוגיים.

    3. ייעוץ לצוותי חינוך, רכזי חינוך והורים לגבי התייחסות מתאימה לילדים בחירום.

     

    אשת הקשר: מנהלת השירות הפסיכולוגי

     

    1. הנחיית צוותי החינוך במידע ובכלים לסיוע באיתור לצורכי התלמידים בשעת חירום ומתן מענה (שיחות מורה עם תלמידים בכיתה, מתן מענה להורים במצבי לחץ, איתור ילדים עם קשיים ותגובות טראומטיות).

    2. קשר רציף עם מנהלי מוסדות החינוך והגננות והנחייה לפי הצורך.

    3. מתן הנחיות להורים לגבי מצב החירום - באמצעי ההסברה השונים (באינטרנט, בדפים שיופצו ליישובים, ועוד).

    4. מתן הנחיות לבתי הילדים ביישובים באמצעות רכזי החינוך.

    5. קשר עם רכזי החינוך, מזכירי היישובים, מרפאות ביישובים והיענות לפניות.

    6. מיפוי מצבם של נפגעי חרדה באמצעות מידע מצוותי המורים ומידע שברשות העו"ס ביישוב, רכזי החינוך והמרפאה.

    7. הפעלת קו פתוח לפניות הציבור - מענה טלפוני, פורום פתוח באינטרנט.

    8. תמיכה בעובדי המועצה.

     

    סדר פעולות בסיסי להתנהלות בשעת חרום:

    א. מי שמקבל את הידיעה על הארוע - עליו להודיע למנהלת השירות.

    ב. להעביר לפסיכולוגים את מירב הפרטים הידועים על הארוע ופעולות נדרשות.

    ג. יצירת קשר עם מנהלת מחלקת החינוך והרווחה על מנת לגבש תמונת מצב, תוכנית התערבות וחלוקת תפקידים.

    ד. יצירת קשר עם בעלי תפקידים (רכזי חינוך) ביישוב שנפגע, ועם מנהל המוסד החינוכי (או הגננת) שבו יש ילדים הקשורים לאירוע, על מנת לאתר צרכים והתערבות נדרשת.

    ה. יצירת קשר עם מעגלי הפגיעות - משפחה, כיתה/ גן - של הילד שנפגע בארוע.

    ו. במידת הצורך, פסיכולוג (המשובץ במוסד/יישוב או על פי הנחיית ראש השירות) יגיע למקום הארוע ויפעיל תוכנית התערבות ראשונית כנדרש.

    ז. עדכון מנהלות מחלקות החינוך והרווחה על המתרחש, דיווח על פעולות שבוצעו וחשיבה משותפת על פעולות שיש לבצע בהמשך.

    ח. עדכון קב"ט המועצה והשוטר הקהילתי.

    ט. עדכון גורמי חוץ- הפסיכולוג המחוזי והמפקח במשרד החינוך.

    א. באירוע חירום כללי ומתמשך (מלחמה), הפסיכולוגים מגיעים לשרות הפסיכולוגי במועצה.

    ב. תתקיים תורנות נוכחות בשעות העבודה, ותורנות מענה טלפוני 24 שעות לפי משמרת של 8 שעות.

    ג. מנהלת השפ"ח תשתתף בישיבות החירום של המועצה/ רווחה/חינוך ובישיבות חירום מיוחדות, כפי שייקבעו ביישובים עם הקהילה.

    ד. במצב שבו הגנים ובתי הספר פתוחים: כל פסיכולוג יבקר במוסדות החינוך ובבתי הילדים, וייענה לפניות של הורים וצוותי חינוך.

    ה. במצב שבו הגנים ובתי הספר סגורים: ביקור ביישובים במקום הלימוד - טיפול בילדים.

    ו. קבלת נפגעי חרדה להתערבות ראשונית, ייעוץ להורים וילדים עם קשיים.

    ז. עזרה לקהילה (דרך רכזי חינוך, מנהלים, מחלקות החינוך והרווחה) בקבלת החלטות בתחום החינוכי: העסקת ילדים, פתיחת מוסדות חינוך תוך התייחסות בכיתות למצב לפי גיל הילדים.

    ח. מתן הנחיות להורים לגבי מצב החירום באמצעי ההסברה השונים (באינטרנט, בדפים שיופצו

    ליישובים ועוד).

    ט. מתן הנחיות לבתי הילדים ביישובים באמצעות רכזי החינוך.

    י. מיפוי מצבם של נפגעי חרדה באמצעות מידע מצוותי המורים, העו"ס ביישוב, המרפאה ורכזי החינוך.

    יא. הפעלת קו פתוח לפניות הציבור - מענה טלפוני, פורום פתוח באינטרנט.

    יב. תמיכה בעובדי המועצה.

    יג. ישיבת צוות פעם בשבוע עם הפסיכולוגים לעדכון, תמיכה ואוורור.

    יד. בחירום אין לבצע עבודה שוטפת כגון אבחונים, ועדות שילוב וועדות השמה.

    עבור לתוכן העמוד